VV DAALHOF 1 - Sporting HAC

Negenputruwe 5
6218RA

17 maart 2022 : VV Daalhof – Sporting HAC

Na twee zeer goede wedstrijden tegen de koplopers wachtte nu middenmoter Sporting HAC op deze doordeweekse inhaaldag. Er was gewaarschuwd voor onderschatting en Daalhof ging goed en fel van start. Dit duurde maar een tiental minuten. Sporting HAC en Daalhof bakte er vervolgens weinig van. Ballen over 5 meter werden bij de tegenstander ingeleverd en het vertrouwen was weg. Gelukkig kon sporting HAC geen vuist maken ondanks dat het recentelijk had gewonnen van koploper Amstenrade. In de 29e minuut kreeg Joas de bal aangespeeld aan de rand van het 16meter gebied. Hij haalde uit en de keeper van HAC had hier geen antwoord op, 1-0. Er leek geen vuiltje aan de lucht toen in de 39e minuut Danny werd neergelegd, strafschop ! Jordy eiste de bal op maar schoot te slap in waardoor de wedstrijd niet in het slot kon worden gegooid. Rusten met een magere 1-0 stand. Dan smaakt de thee toch iets minder zoet.

Bij de Daalhof supporters was er hoop dat Daalhof weer het niveau van de afgelopen 2 wedstrijden ging halen. Helaas kwamen de supporters van een koude kermis (het mag nu weer) thuis. Wat was er aan de hand met Daalhof? Voetballen kunnen ze, dat hebben ze wel laten zien maar de juiste mindset is minstens zo belangrijk. Tot overmaat van ramp volgde 3 persoonlijke fouten elkaar op aan het begin van de 2e helft. De bal belandde pardoes voor de HAC middenvelder die stomverbaasd uithaalde en scoorde met een mooie lob over onze doelman Mylan, 1-1. Een enorme klap in het gezicht van Daalhof. Een klap die aan zichzelf werd uitgedeeld want Daalhof voetbalde alleen maar tegen zichzelf ! Er was nog tijd genoeg maar het ontbrak aan overtuiging. Soms waren er wel wat kansjes maar Danny, Devanyo en Tum hadden het vizier niet goed genoeg staan. Er kwam een soort berusting bij Daalhof en supporters. In de allerlaatste minuut werd nog een aangezet en in een uiterste poging werd Joas onderuit gehaald....weer een strafschop voor Daalhof. Zou het dan toch nog gebeuren? Nu was het Joas zelf die de bal opeiste. Koelbloedig stuurde hij de doelman naar de verkeerde hoek. Een enorme ontlading bij de Daalhof spelers en aanhang. Ik heb oerkreten gehoord die je normaal alleen in de bronzige tijd in de dierentuin hoort. De overwinning was binnen maar wat ging dat moeizaam. Zondag moet toch uit een ander vaatje getapt worden, met een andere mindset gevoetbald worden oftewel mouwen opstropen.....nog steeds geldt ...een team/een taak !! Supporters roep ik om om weer massaal achter de ploeg te gaan staan maar aan de supporters ligt het niet. Ik mis alleen gezang....is er een clublied? Zo niet, wie gaat dit op korte termijn maken?

Man van de wedstrijd : Joas ! Scoort weer op het juiste moment. Als middenvelder toch alweer de 12e goal in het netje liggen ( loopt 1 op 1 ).

Quote van de dag : Een passant “er is niks linker dan de linker van Joas”.