Geschiedenis

VV Daalhof is een Nederlandse amateurvoetbalclub uit Maastricht. De club werd in 1977 door twee vrienden, Jo Moust en Freddy Buschgens, opgericht. Deze jongens speelden bij RKSV Leonidas-W, maar wilden het liefst bij een club uit hun eigen wijk Daalhof spelen. Doordat het eerste elftal in het seizoen 2011-2012 kampioen werd in de Vijfde klasse, speelt de club vanaf seizoen 2012-2013 in de Vierde klasse A Zondag. VV Daalhof telt momenteel 4 seniorenteams en 15 jeugdteams . In haar beginjaren had de club geen eigen accommodatie en speelde de club op het sportpark aan de Mergelweg, de huidige thuisbasis van SC Jekerdal. Tegenwoordig speelt de club wel op een eigen plek, namelijk Sportpark Hazendans.

Competitieresultaten 1997–2018

Klasse 5A
Klasse 4A
Klasse 4A
97 98 99 00 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

V.V. Daalhof is in 1977 officieel opgericht en is in Maastricht eigenlijk nog een jonge vereniging.
De vereniging heeft nog geen traditie, maar heeft toch de nodige hoogte en diepte punten meegemaakt.
In de jaren voor 1977 hadden een paar vrienden in het atrium en het pleintje een elftal geformeerd wat de basis was voor V.V. Daalhof.
De wedstrijden werden toen gespeeld op weilanden en knollenvelden en later op een zandveld aan de mergelweg. Er werden toen deur aan eur handtekeningen verzameld en daardoor kon de vereniging officieel ingeschreven worden bij de sportstichting en de KNVB.

De eerste thuishaven was een oude houten keet met twee grasvelden en een oefenveld met zand. In 1977 werd toen met veel vrijwilligers de huidige kantine gebouwd. Enkele jaren later werd het oefenzandveld vervangen door een kunstveld en daardoor was Daalhof de eerste  vereniging met een kunstveld. In 1985/1986 behaalde het eerste elftal de eerste titel en ging het daarna sportief de goede kant op. Het ledenaantal groeide en er formeerde zich een grote jeugdafdeling. Wij konden toen alleen maar trainen op ons verlicht kunstveld en  daarom werd bij de gemeente verlichting aangevraagd voor het bovenveld. Omdat de gemeente geen toestemming verleende moesten wij enkele jaren elke trainingsavond de verlengkabels uitrollen en met wat bouwlampen een stukje oefenveld creëren op het bovenveld.
Na lang wachten kwam die veldverlichting er eindelijk toch en werd er een groot feest gehouden, met als hoogtepunt de eerste lichtwedstrijd tegen het toen zeer succesvolle MVV onder leiding van Sef Vergoossen.

V.V. Daalhof was in die tijd de enige vereniging in Maastricht met een kunstveld en werd er in de winter ook gebruik van gemaakt door andere verenigingen, waaronder MVV. In de jaren die hierop volgde werd er elk jaar in de winterstop, rond de kerstdagen,het succesvolle wintertoernooi gehouden, waaraan werd deelgenomen door diversen verenigingen in Maastricht. In de jaren negentig speelde ons eerste
elftal in de vijfde en de vierde klasse en werden er nog wedstrijden gespeeld tegen White Star - Amelie en Maastrichtse Boys. Een hoogtepunt in de jaren negentig was het winnen van de KNVB-beker, afdeling Limburg.

V.V. Daalhof was - en is - vooral een gezellige vereniging met een warme sfeer. In de vereniging vocht de gezelligheid om de eerste plaats met de prestatie en de gezelligheid bleek keer op keer te winnen.

In de loop van de jaren werden er wel successen geboekt en werd er naar de juiste balans gezocht tussen de gezelligheid en prestatie. De laatste jaren is deze balans gevonden door eerst te presteren waardoor de gezelligheid vanzelf volgt. Maar, V.V. Daalhof kan niet bestaan van alleen gezelligheid en gaat nu de komende 3 jaren onderweg met een plan om V.V. Daalhof voetballend beter op de kaart te zetten.
Er is veel ambitie bij de jeugdleiders en trainers om de weg omhoog in te slaan, zodat de seniorenteams ook nog eens extra gemotiveerd worden. Ook zal onze accommodatie voortdurend aandacht krijgen zodat wij nog jaren en jaren op de Hazendans ons spelletje kunnen blijven spelen.

Door de medewerking van onze sponsors en vrijwilligers is V.V. Daalhof een vereniging om trots op te zijn en ondanks de ambitie om zo hoog mogelijk te voetballen is het er toch in geslaagd het karakter van een familieclub te bewaren.

Wij heten u welkom bij VV Daalhof!