8 mei 2022 : Geertruidse Boys - VV Daalhof 0-0 (0-0)

Geertruidse Boys 1 (zon)

8 mei 2022 14:30

Sportpark Julianaweg
Libekerstraat 32
6265AM
SINT GEERTRUID
tel. 043-4081948

8 mei 2022 : Geertruidse Boys - VV Daalhof 0-0 (0-0)
Sint Geertruid, wat een mooi dorp. Doet me altijd denken aan de serie “het dagboek van een herdershond”. Daalhof moest niet te veel mijmeren en gewoon simpel winnen en wegwezen. Veni, vedi, foetsjie of zoiets. Ik moet eerlijk zeggen dat het voetbal daar wel leeft. Talrijke supporters aan de kant die fanatiek meedoen. Een leuke atmosfeer maar een droog hobbelig veld. De eerste helft was er een om snel te vergeten. Daalhof had een overwicht maar dat resulteerde niet in echt heel grote kansen. Af en toe deelde de Geertruidse Boys wat speldenprikken uit. Iets anders, heeft Geertruidse Boys ook een dames elftal ? Heetten zij de De dames van Geertruidse Boys. Dit even terzijde. Ik was de eerste helft alweer vergeten ; dus we rusten met 0-0.
Na de rust zagen we een veel agressiever en gedrevener Daalhof. Er werd gestreden voor iedere bal en ook vaak druk gezet. Dean, Max, Xander en Tim dreven de manschappen naar voren. Daalhof deelde duidelijk de lakens uit en kreeg kansen. Joas, Devanyo, Jordy, Tum, en nog meer Daalhof spelers kregen kans op kans. Maar liefst 4 keer werd het houtwerk ( lees aluminium ) geraakt maar de bal wilde er niet in. Het was pure pech en soms ook gebrek aan koelbloedigheid. Eerlijkheidshalve moet ook gezegd worden dat hun jonge doelman met mooie reddingen hun doel schoon hield. Aan inzet en creëren van kansen was geen gebrek. Maar wanneer je niet scoort dan kun je ook niet winnen. Gelukkig schoot hun spits uit een counter voor lege doel hoog over. De brilstand stond net als vóór de wedstrijd aan het einde dus ook op scorebord.
Gelukkig verloor Amstenrade en Abdissenbosch verrassend en blijft het ongekend spannend in deze klasse. Donderdag uit naar Sporting HAC. En u weet het ; donderdag ....geHACdag!
Man van de wedstrijd : Yoeri Snel ! Hij lijkt wel een marathonloper als je hem vandaag over de steppe in Sint Geertruid zag lopen. De satelliet hield bij dat hij 14,4 km heeft gelopen. Wat een prestatie. Nee, zonder gekheid was hij de brug tussen verdediging en aanval.
Quote van de dag : “schiet dat Engeltje van de lat af”, dit riep een gefrustreerde Daalhof supporter nadat de bal voor de 4e keer de lat of paal raakte. Op zich niet zo’n slecht idee.