VV Daalhof – IBC 2-0 (1-0)

I.B.C.'03 1 (zon)

1 mei 2022 14:30

W.F.M. Versluis

1 mei 2022 : VV Daalhof – IBC 2-0 (1-0)

Daalhof start de wedstrijd voortvarend met voortdurend druk zetten. Dit resulteert al snel na een solo in een goed doelpunt van Jordy Franssen. Daalhof gaat door en krijgt vele kansen. Deze worden niet verzilverd waardoor IBC ook in hun kansen begonnen te geloven. IBC komt regelmatig voor Mylan maar voorlopig houdt Daalhof het doel schoon. Met een magere 1-0 voorsprong wordt gerust. In de 2e helft hetzelfde beeld. Het positieve is dat Daalhof voldoende creativiteit bezit om veel kansen te creëren. Scoren is echter ook een belangrijke factor in het spelletje. Daalhof speelde echter volwassen genoeg om niet tegen een domper op te lopen. De laatste weken is er een soort van trance in het spel gekomen die zorgt voor rust en orde. In de laatste mu=inuut werd dan ook de wedstrijd, veel te laat, in het slot gegooid. De sleutel van dat slot had Joas, die een afvallende bal in het net volleerde. Een verdiende overwinning die broodnodig was. Het is ongelooflijk spannend aan de kop van het klassement. Daalhof wacht 5 finales die het kampioenschap, competitie of zelf niks kunnen veroorzaken. Wanneer er 4 of 5 overwinningen volgen dan is Daalhof kampioen. Bij slechts 2 overwinningen kan het zomaar zijn dat Daalhof niet eens de nacompetitie haalt. Dus alles is op deze 5 komende finales gericht, beginnende volgende week zondag uit bij Geertruidse Boys !!

Man van de wedstrijd : Ralph Franssen ! Eigenlijk de hele staf van trainers en leiders die er altijd voor zorgen dat alles goed geregeld is voor het team om optimaal te functioneren. Dat wordt wel eens vergeten. Tevens zorgt Ralph voor alle data over speelminuten, doelpunten, etc en gegevens voor het verslag als onze verslaggever er niet is.

Quote van de dag : “krijg ik geen kusje”, dit riep Devanyo (nadat hij opgekrabbeld was na weer een overtreding) tegen zijn moeder die zorgzaam het veld kwam opgerend en weer op de terugweg was!