VV DAALHOF 1 - ABDISSENBOSCH

Abdissenbosch 1 (zon)

... (intikker)
Joas van Helvert (afstandschot)
Danny Ritchi (afstandschot)
Tim Cox (solo)

10 maart 2022 20:00

T.A. Jeurissen

Sportpark West
Negenputruwe 5
6218RA
MAASTRICHT

Eindelijk, na de carnaval en een geteisterde selectie met veel corona gevallen mocht Daalhof weer aan de bak. Uitgerekend koploper Abdissenbosch kwam nu op bezoek. Aangezien VV Daalhof niet beschikt over een veld met verlichting en een afrastering moest uitgeweken worden naar Maastricht West United, waarvoor dank. Onder goede omstandigheden ( lekkere temperatuur, goed veld en veel toeschouwers ) begonnen beide ploegen fel aan de wedstrijd. De bal lag geen moment stil en zoefde van de ene naar de andere kant. Abdissenbosch kwam om te winnen en Daalhof was tot op het bot getergd om aansluiting te behouden bij de top van het klassement. Echter, onze rechtsback maakte een blunder door de bal te zacht terug te spelen op de keeper. De sluwe spits van Abdissenbosch was er snel bij en scoorde de 0-1. Een domper voor het goed gestarte Daalhof maar de kopjes gingen niet omlaag. Met het hoofd omhoog en de borst vooruit trok Daalhof weer ten aanval. Uit een mooie combinatie tussen Joas en Jordy scoorde laatstgenoemde al snel de 1-1. Het toch al aanwezige vertrouwen van Daalhof groeide en Abdissenbosch raakte geïrriteerd. Onze verdediging met doelman Milan, Mahmud, Max, Dean en Xander hielden de aalvlugge aanvallers goed in de tang. Abdissenbosch was ongeslagen en de ploeg die het meest scoort in deze competitie. Met goed en verzorgd combinatievoetbal lukt het Daalhof om het initiatief te nemen. In de 23e minuut kreeg Joas de bal aan de rand van het strafschopgebied. Hij omspeelde een verdediger en haalde verwoestend uit, 2-1. Een sensatie hing in de lucht. Tegen Amstenrade speelde Daalhof ook aardig voetbal maar verzuimde het te scoren. Dat ging vandaag beter, liet ook Danny zien. Uit wederom een effectieve aanval krulde hij de bal mooi tegen de touwen, 3-1 (rust). Zouden deze ploegen dit enorme tempo in de 2e helft kunnen volhouden? Onze middenveld bestaande uit Tum, Joas, Boy en Tim deelde in de 2e helft de lakens uit terwijl de spitsen Jordy en Danny de hele verdediging bezig hield. In de 59e minuut startte Tim een naar het leek onmogelijke solo. In een combinatie met zichzelf en de tegenstander kwam hij plots oog in oog met de keeper en schoof de bal onder de keeper door, 4-1: wedstrijd beslist. Daalhof controleerde verder het spel en invallers Devanyo en jeugdspelers Keano en Jenot (sorry als ik het verkeerd schrijf) vielen goed in. Keano raakte nog de lat maar de laatste treffer viel toch voor Abdissenbosch. Dat bracht de eindstand op 4-2, een prachtig resultaat. Deze driepunter heeft echter alleen waarde als we het zondag uit tegen de nieuwe koploper Bemelen een goed vervolg geven. In de regel speel je daar op een slecht veld en Bemelen zal gebrand zijn om zijn koppositie te behouden. Daalhof is echter “on fire” en met de hulp van onze trouwe supporters moet het daar ook kunnen lukken. Tot zondag ?

Man van de wedstrijd : Jenot en Keano. Zonder de basisspelers tekort te doen vielen deze jongens ondanks hun leeftijd goed in en met veel lef. Dat veel gesleur en loopwerk resulteerde in meer rust en tijd om de wedstrijd “dood te maken”.

Quote van de dag : Een opmerkelijke maar onschuldige aanmoedigingskreet van een van onze aanvallers in een tijd waarop iedereen roept om vrede en zich keert tegen de oorlog. Hij riep (nogmaals heel onschuldig en niet letterlijk zo bedoeld): kom op “oorlog maken” !!!