22 mei 2022 : Abdissenbosch - VV Daalhof 2-2 (2-1)

Abdissenbosch 1 (zon)

...
Dean Sauer (afstandschot)

22 mei 2022 14:30

G. de Rooy

Sportpark De Lelie
Europaweg-Noord 165
6374CH
LANDGRAAF

22 mei 2022 : Abdissenbosch - VV Daalhof 2-2 (2-1)
Na een lange reis van 45 km uiteindelijk gearriveerd. Deze verslaggever denkt altijd dat Heerlen, Kerkrade, Landgraaf allemaal kort bij elkaar liggen maar dat is duidelijk niet zo. Op 5 kilometer na zit je ook in Roermond. Dit was even de topografieles van deze week. Absoluut een topper in de strijd voor promotiewedstrijden. Daalhof begon zeer gretig en nam meteen het initiatief. Het lesje leek geleerd. Vorige week keek Daalhof immers na 9 minuten tegen een 2-0 achterstand aan. Het leek inderdaad beter te gaan maar door een persoonlijke fout was het toch al snel 1-0 voor Abdissenbosch. In de 14e minuut werd het nog erger. De super spitsen van Abdissenbosch strafte meteen weer een foutje in de defensie en het werd 2-0. Daalhof moest gewaarschuwd zijn voor deze voorhoede. Met een gemiddelde van meer dan 4 doelpunten per wedstrijd zijn dit dus absolute toppers. Daalhof liep weer achter de feiten aan en trok alles uit de kast om terug te komen. Daalhof toont opnieuw veerkracht en Boy scoorde met een afstandsschot de 2-1. Rust. Zou dit een kopie worden van vorige week, waar Daalhof na een 0-2 achterstand terug kwam naar 3-2? Na de rust was het echter Abdissenbosch dat het meeste balbezit had. Ze begonnen ook wat tijd te trekken maar dat hoort er allemaal bij. Nu was het Daalhof in de persoon van Dean die(tegen de verhouding) de 2-2 scoorde. Na die goal zag je de spelers en technische staf denken “wat nu, volop de aanval, of.....”. Wat zich in het laatste half uur afspeelde was te vergelijken met de beste thriller van Spielberg. Abdissenbosch kwam een in oog met Mylan, maar Mylan schoof zijn been uit en tikte de bal naast. Aan de overkant was het Danny die een 100% kans kreeg maar de bal suisde net over de lat. Daarna kopte Abdissenbosch de bal op de lat bij Mylan nadat Junus de bal voor het inkoppen had bij Abdissenbosch. Het spel deinsde op en neer en de gemiddelde hartslag steeg. Iedereen leefde enorm mee en beide ploegen gingen voor de winst. Het thuispubliek liet van zich horen door het schreeuwen van hun weinig originele clublied: Ab, ab, ab, abissenbosch...Abdissenbosch, Abidissenbosoooooooosch! Daalhof hield het hoofd koel en sleepte een overigens terechte puntendeling uit het vuur. Of dit voldoende is? Daalhof moet zijn laatste thuiswedstrijd tegen SNC winnen en is afhankelijk van wat de concurrenten nog maken.
Man van de wedstrijd : Mylan. Keepte voortreffelijk en zorgde verschillende malen met katachtige reflexen dat Daalhof in de wedstrijd bleef.
Quote van de dag : De scheidsrechter reageerde op een opmerking van de driftig meelevende supporter (vader John van Devanyo) met een duimpje omhoog ! Waarop John riep...... “duimpje omhoog? We zitten niet op facebook !”(Dit is de gekuiste versie van de werkelijke reactie)