PARTIJ 1 - VV DAALHOF 1

Teventweg 1
6286AN
WITTEM

10 april 2022 : Partij - VV Daalhof 3-3 (3-1)

Het was gezien alle omleidingen in verband met de Amstel Gold race een gepuzzel om bij het veld l van Partij te komen in Wittem. Prachtig gelegen maar het leek wel een uiterwaarde, zo soppig en drassig was het veld. Wanneer Partij niet thuis speelt worden er clics “wadlopen” gehouden. Daalhof stond dan ook de eerste 3 minuten zo vast in het gras waardoor Partij binnen de 3.45 minuten al 2 keer kon scoren. Ongelogen, een diepterecord.

Toen Daalhof uit de klei getrokken was kon Jordy met mooi voorbereidend werk Tum in staat stellen om te scoren bij de eerste paal (spitsengoal). Als ze op dit tempo door zouden gaan dan werd het een handbal uitslag. Partij had enkele voetballers in de basis staan die precies wisten hoe je op zo’n veld moest spelen. Daalhof daarentegen liet zich meevoeren en was bij vlagen de kluts kwijt. Gelukkig wist Daalhof enigszins het tij te keren. Het was wachten op de 2-2 maar door een blunder kon de spits van Partij op slag van rust de bal onder Mylan doorschuiven, 3-1. Het zou toch niet gebeuren dat Daalhof hier gaat verliezen, net voor de topper op Paasmaandag tegen Bemelen. Na de rust een beter Daalhof. Jordy legde de bal in de 60e minuut panklaar op het hoofd van Joas, die de “anslusstreffer” liet optekenen. Het spel deinsde op en neer met hachelijke situatie voor beide doelen. In de 81e minuut was het invaller Keano die goed door zette en de terechte 3-3 scoorde. Deze jeugdige speler speelde vrijuit en gedurft. Het bleef bij slechts een punt voor Daalhof, maar positief is dat ze na een 2-0 en 3-1 achterstand toch terugkwamen naar een 3-3.

Na de wedstrijd keuvelde onze supporters en die van Partij nog even gezellig voor de kantine na. Een groot compliment verdient de 17 jarige scheidsrechter Yannick Bos. Niet geheel foutloos maar heel volwassen en kundig gefloten, complimenten !! Hij zal snel hogerop gaan fluiten. Of Daalhof ook hogerop gaat gaan we snel zien. Paasmaandag komt Bemelen op bezoek. Daalhof zal moeten blijven winnen om kampioen of in ieder geval nacompetitie te spelen. De plekken 2,3 en 4 spelen normaal gesproken nacompetitie in een uit – en thuiswedstrijd tegen een andere vereniging. Degene die daar als winnaar uit komt promoveert.

Man van de wedstrijd : Keano ! Scoorde een belangrijke goal en valt de laatste tijd geregeld goed in. Is niet bang om een actie te maken en is dreigend naar de goal toe.

Quote van de dag : deze hoorde ik een man vertellen in de kantine. Google heeft het vertaald. "Ik was laatst bij de kinderboerderij en zag ik een otter aan de zijkant van die vijver. Het was koud en hij zat te rillen. Is het dan een bever??!