FC BEMELEN 1 (ZON) - VV DAALHOF 1 (ZON)

FC Bemelen 1 (zon)

Joas van Helvert (afstandschot)
Jordy Franssen (afstandschot)

13 maart 2022 14:30

Sportpark De Sleutel
Oude Akerstraat 1
6268NT
BEMELEN

13 maart 2022 : Bemelen-VV Daalhof 0-2 (0-1)

Nadat we afgelopen donderdag Abdissenbosch met de eerste nederlaag van het seizoen huiswaarts stuurden wachtte nu de nieuwe en ook ongeslagen koploper Bemelen. Ook nog een uitwedstrijd op het traditionele slechte veld. Desalniettemin trokken niet alleen de selectie en staf maar ook weer tientallen supporters naar het pittoreske dorpje. Zelfs nieuwe supporters waren te aanschouwen maar daarover later meer. Vol vertrouwen startte Daalhof en nam eigenlijk vanaf de eerste minuut het initiatief. Het tempo werd opgeschroefd en menig Bemelen speler riep ; “laat ze maar dat houden ze niet lang vol”. Het tegendeel was waar. Daar waar Abdissenbosch afgelopen donderdag leuk mee voetbalde moest Bemelen passen en beperkte zich tot verdedigen en counteren. In de 27e minuut werd het overwicht voor Daalhof beloond. Joas schoot uit de draai de bal binnen en maakte de 0-1. Daalhof bleef doorzetten en Devanyo en Tum kregen nog dotten van kansen om de wedstrijd nog voor de rust in het slot te gooien. Bemelen was alleen maar gevaarlijk geweest uit dode spelmomenten. Na de rust zagen we een ander Bemelen. Het leek te beseffen dat als de tegenstander meer goals dan jezelf je nooit kan winnen. En wanneer je zelf de bal hebt de tegenstander niet kan scoren. Voetbal is simpel maar simpel voetballen is moeilijk. Ondanks deze verwarrende teksten liet Daalhof zich niet uit het veld slaan. Uit een mooie combinatie over links met Devanyo kreeg Jordy de bal door de lucht aangespeeld. Als Michael Jordan (in zijn goede tijd) sprong Jordy de lucht in en legde de bal dood op zijn enorme borstkas. Wat vervolgens gebeurde is slechts te geloven wanneer je het met eigen ogen hebt gezien. Hij legde de bal zelf panklaar neer en haalde verwoestend uit met een effect waar zelfs biljart kampioen Ceulemans jaloers op zou zijn. Zestigste minuut, DOELPUNT: 0-2. Het hele dorp liep uit en het jejuich was zelfs in Belgische Zichen Zussen Bolder te horen. Nee, zonder flauwelkul...een mooi doelpunt.

Vervolgens ging Bemelen “va banque” spelen. Als je niet weet wat dat is bel John Tana maar even. Daalhof moest echt terug en stond geregeld met de rus tegen de muur. Dean stuurde de verdediging goed aan en Mylan voorkwam met katachtige reddingen een doelpunt van Bemelen. De nul werd gehouden en Daalhof won ook van de andere ongeslagen koploper in deze week. Prachtige overwinning in een zeer goede week. Daalhof barst terecht van het zelfvertrouwen maar dat is meteen ook een valkuil. Donderdag wacht sporting HAC (weer op veld van Maastricht West United). Nu is het zaak om ook deze wedstrijden te gaan winnen en te waken voor onderschatting. Maar Daalhof is on fire en op jacht: een team een taak! Tot donderdag.

Man van de wedstrijd : Dean. Een echte rots in de branding en samen met zijn verdediging niet te kloppen. Bewonderingswaardig is ook zijn kopkracht maar vooral de positionering. Hij staat ALTIJD op de juiste plek. Dat is niet aan te leren maar gewoon een kwaliteit.

Quote van de dag : In dit geval noem ik geen naam maar het gaat om de blonde (toevallig?) schoonmoeder van Xander. Zij kwam voor het eerst kijken en het eerste wat ze zei toen de spelers na de warming up van het veld liepen: “is de eerste helft al gedaan”?