2 mei 2022 : Sporting Hac - VV Daalhof 0-5 (0-1)

Sporting H.A.C. 1

Joas van Helvert (intikker)
Joery Snel (schot)
Jordy Franssen (vrije trap)
Junus Bereklauw (intikker)

12 mei 2022 19:15

J.G.E. Eijkenboom

Sportpark Carisborg
Haanraderstraat 9
6464ER
KERKRADE

2 mei 2022 : Sporting Hac - VV Daalhof 0-5 (0-1)
Op een donderdagavond om 19.15 uur uit spelen in Haanrade ? Waar komt die naam vandaan? Ik heb de oorsprong achterhaald bij de dorpsoudste. Het is een jaarlijkse traditie om van een tiental kuikens te raden welke van de drie hanen hun pappa is. Degene die het beste raadt het Haantje dat jaar! Vandaar de naam Haan rade.
Daalhof moest vandaag Haantje de voorste zijn om te mogen strijden om promotie. In een 4-4-2 opstelling moest het dan gebeuren! In de thuiswedstrijd wist Daalhof ternauwernood te winnen in de allerlaatste minuut. Het zou eens fijn zijn als Daalhof de wedstrijd ruim op tijd “in het slot kon gooien”. Ondanks hun plek op de ranglijst wist sporting Hac goed te combineren maar Daalhof gooide strijd en werklust in het veld. Mahmud was teruggekeerd in de basis en ook Keano kreeg een basisplaats. Het was Keano die met een goede actie Joas in staat stelde om te scoren, 0-1. Daalhof kreeg nog kansen in de eerste helft maar wist niet te scoren. Aan het begin van de 2e helft een mooie aanval van Daalhof waardoor Joery ook in oog met de keeper kwam. Koelbloedig schoof hij de bal in de verre hoek, 0-2. De wedstrijd werd echt beslist toen Jordy die met een splijtende pass vrij voor de keeper gezet werd en de bal binnen schoof, 0-3. Daalhof speelde volwassen en goed voetbal. Typerend voor het groeiende zelfvertrouwen was de beauty van een vrij trap van Jordy. Hij krulde de bal in de bovenhoek. De keeper ( de gedurende de wedstrijd steeds meer leek te krimpen ) kon er alleen naar kijken. Jordy had daarna enorm veel praatjes en het vrouwelijk schoon van sporting Hac langs de kant richtte spontaan een fanclub op voor Jordy. Het toetje van de wedstrijd was in de laatste minuut. Een aanval over wel 8 schijven (uit het boekje) resulteerde in een assist van Danny op Junus die de bal aan de 2e paal binnen tikte, 0-5. Een mooi overwinning die het zelfvertrouwen goed doet. Dat is echt wel nog voor de resterende wedstrijden tegen respectievelijk Amstenrade, Abdissenbosch en SNC. Nog 3 keer vlammen en dan wacht bij een goed resultaat de promotiewedstrijd tegen een nog onbekende tegenstander. Een team ....een taak! En dat team zijn geen 11 spelers maar zo’n 15 a 16 spelers, want ook vandaag waren de reserves heel belangrijk.
Man van de wedstrijd : Davitsio (onze reserve doelman). Als bewijs dat een goede reservebank heel erg belangrijk is. Eerste doelman Mylan speelde ook een puike wedstrijd maar het leek of sporting had gewacht met aanvallen tot Davitsio in de goal stond. Hij moest verscheidene malen optreden om de nul te houden. Dat lukt Daalhof overigens al gedurende de laatste 3 wedstrijden.
Quote van de dag : In het felst van de strijd waar Daalhof ontsnapte aan een tegentreffer riep de vader van Xander heel droog: “ik ben benieuwd of België door de voorronde van het songfestival raakt vanavond”? Nou dat was relevant, hahaha. ( binnengekomen bericht van de redactie: België is door naar de finale, dus Alex: je kunt rustig slapen).