13 febr. 2022 : Vijlen - VV Daalhof 1-5 (1-0)

Vijlen 1 (zon)

... (intikker)
...
Danny Ritchi (schot)
Joas van Helvert (intikker)
Danny Ritchi (intikker)
Boy Bastiaens (afstandschot)
Danny Ritchi (schot)

13 februari 2022 14:30

P. den Uijl

Sportpark Weideklokje
Weideklokje 17
6294BG
VIJLEN

Welkom in het Schnapnase-riek, dat was te lezen bij binnenkomst in het mooie dorpje Vijlen. Wat hebben we dit gemist, na maandenlange voetbaldroogte, mochten we vandaag op bezoek bij Vijlen, op sportpark Weideklokje ! Een kijkje naar de stand en het programma blijkt dat Daalhof 3 zeer moeilijke en belangrijke wednstrijden te spelen heeft. Uit naar Vijlen (meer punten dan Daalhof), uit naar Amstenrade (koploper) en daarna thuis tegen de nummer 2 Abdissenbosch. Daalhof bereidde zich, onder leiding van nieuwe trainer Bert Hollanders, terdegen voor met goede overwinningen tegen 4e klasser Willem 1 en Amby. Maar Vijlen uit is er weer eentje van een ander caliber. De eerste helft met zon en wind tegen op een veld waar je eerder in wegzakt dan bij het wadlopen.
Eerlijkheidshalve dient gezegd te worden dat Daalhof zich de eerste helft liet meeslepen in het hotseknotse flippeprkast voetbal van Vijlen. Een warrig fluitende scheidsrechter zat ook niet mee maar Daalhof voetbalde tegen zichzelf. Ik moet echter de scheidsrechter toch complimenteren. Zou U (lezer) op 73 jarige leeftijd nog een wedstrijd fluiten in de laagste klasse en dan al het (soms negatieve) commentaat aanhoren? Respect ! We mogen blij zijn dat er nog scheidsrechters zijn. Nu de wedstrijd. Daalhof was onherkenbaar en leek steeds verder weg te zakken in de Vijlens grond. Vijlen kwam ook nog eens op een 1-0 voorsprong. Daalhof probeerde wel maar had waarschijnlijk een kopje thee nodig om het roer om te gooien. Na die thee, met de wind in de rug, zagen we plotseling een ander Daalhof. Het was, op aangeven van Jordy, Danny die schittrend de gelijkmakerliet aantekenen. Daalhof was ontketend en schakelde een versnelling hoger. Wat zat er in die thee van Daalhof? In een scrimage waarbij onze ( overigens goed keepende ) doelman Mylan werd belaagd werd een Vijlen speler met een rode kaart weg gestuurd. Daalhof regeerde vanaf dat moment als een veldheer en het leek of de moerassige ondergrond was veranderd in een biljartlaken. Na een goede voorzet vanwederom Jordy scoorde Joas bij de eerste paal (spitsengoal). Danny besliste daarna de wedstrijd door de 1-3 te scoren (na een assist van...U raadt het al...Jordy). Daalhof straalde een al vertrouwen uit en ook de wissels droegen hun steentje bij. Aanvoerder Boy scoorde met een afstandschot via de paal de 1-4 en het slotakkoord was wederom voor Danny die dus een hatrick scoorde. Een zeer sterke 2e helft van Daalhof die vertrouwen geeft richting de komende twee wedstrijden tegen de nummer een entwee van de ranglijst. Daalhof moet het samen doen met de 15/16 spelers die allemaal hun waarde bewijzen. Ook de twaalfde man is uiterst belangrijk en die was er vandaag ook. Volgende week met zoveel mogelijk supporters naar Amstenrade!!
Man van de wedstrijd : Deze keer de man van de drie assists : Jordy Franssen ! Immers , zonder assists...geen goals. Maar natuurlijk Danny....miepmiep.....Ritchi Gonzalez natuurlijk ook man van de wedstrijd
Quote van de dag : supporter Vijlen “Dee winker von die is ummer der weeg kwiet” (ik hoop dat onze grensrechter wel de weg naar Mestreech heeft gevonden?)