VV Daalhof – Geulsche Boys 6-0 (4-0)

VV Daalhof 1 (zon)

Geulsche Boys 1

Junus Bereklauw (penalty)
Jordy Franssen (intikker)
Junus Bereklauw (intikker)
Boy Bastiaens (afstandschot)
Joas van Helvert (intikker)

5e klasse A

10 oktober 2021 14:30

W.F.M. Versluis

Sportpark Hazendans
Pottenbergerweg 8
6216XT
MAASTRICHT

11 oktober 2021 : VV Daalhof – Geulsche Boys 6-0 (4-0)
Amusementswaarde: 7.0
Aantal toeschouwers: 71
Omstandigheden: 20 graden, zon, bijna geen wind. Heerlijk voetbalweer.
Puil van de dag : Siem Burkard
Op deze mooie dag moest Daalhof alleen maar waken voor een ding: niet onderschatten van de tegenstander. Echter, vanaf minuut één trok Daalhof vol overtruiging van leer tegen de geel/zwarten. Spits Jordy Franssen werd in de 5e minuut ten val gebracht en de toegekende strafschop werd door Junus koelbloedig afgemaakt. Letterlijk en figuurlijk géén vuiltje aan de lucht. Wel circuleerde er verdacht lang een roofvogel boven het veld....op wie af wat zou hij het gemunt hebben. Had een van de spelers misschien een kapsek dat leek op een konijn ? Geulsche Boys had eigenlijk niks in te brengen en bij een volgende mooie aanval van Daalhof scoorde Jordy in de 12e minuut de 2-0. Het was opnieuw Junus die de wedstrijd al in de 20e minuut in het slot gooide met de 3-0. Het spel ontwikkelde zich als een kat en muisspel (misschien vandaar die roofvogel). In de 37e minuut legde Joas de bal panklaar voor Boy die verwoestend uithaalde vanaf de 16 meter, 4-0. Er waren veel toeschouwers die inmiddels de verrichtingen bij de F1 op hun telefoon bekeken. De tweede helft was ook niet echt meer spannend. Na vasthouden van Joas miste Junus nog de penaly en kans op zijn 3e goal. In de 66e minuut scoorde Joas de 5-0. Onze verdediging gaf amper kansen weg en wilde dan ook de nul houden. Toch kwam Geulsche Boys af en toe oog in oog met Mylan. Deze confronaties werden steevast door Mylan gewonnen. Het slotakkoord was voor Boy die soleerde door de verdediging en door de benen van de keeper de eindstand bepaalde op 6-0.
Door gunstige uitslagen op de andere velden is het ongemeen spannend. Daalhof staat slechts 1 punt achter op de koplopers. Volgende week uit naar IBC. Moeten we een telraam meenemen? Ik voorspel de zelfde uitslag als Nederland - Gibraltar.
Man van de wedstrijd: Dean Sauer, die heerste achterin en ook nog regelmatig als aangever fungeerde voor een aantal aanvallen!
Qute van de dag: Reeds in het begin van de wedstrijd liep onze pupil Siem bij de dugout. Jordy riep “trainer, wordt er nu al warm gelopen?”

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!