24 oktober 2021 : VV Daalhof - Geertruidse Boys 3-0 (1-0)

Geertruidse Boys 1 (zon)

Boy Bastiaens (intikker)

24 oktober 2021 14:30

H.J.G. Ritzen

Omstandigheden: 16 graden, mooi herfstweer, redelijke wind. Goede sfeer, zoals altijd bij Daalhof, mede door goede kantine bezoek.

Na de goede resultaten waren er weer hoge verwachtingen van dit Daalhof. Verwachtingen die de spelers, staf en bestuur ook hebben uitgesproken. Na de nederlaag in de eerste wedstrijd werd meteen duidelijk dat een eventuele promotie niet alleen met goede spelers te halen is. Een goede technische staf, de juiste mentaliteit, fungeren als een team en de juiste mindset bij iedereen zijn nodig. Deze aspecten worden nadrukkelijk in de gaten gehouden en bijsturing vindt geregeld plaats. Een constante factor en derhalve niet benoemd is het publiek, de 12e man bij VV Daalhof. Altijd in grote getalen aanwezig, zowel thuis als uit ! Chapeau

Dan de wedstrijd. Er ontbraken wat spelers door blessures, werkverplichtingen en vakantie. Gelukkig zijn er genoeg fitte spelers uit de selectie die kunnen invallen. Daalhof begon overtuigend en het ws aanvoerder Boy die met een hard schot de 1-0 binnen knalde. Net zoals voorgaande wedstrijden creëerde Daalhof veel kansen maar werden die helaas niet benut. Een 1-0 ruststand werd bereikt waarbij de melden valt dat ook Geertruidse Boys een aantal mogelijkheden kreeg.

Ook het begin van de 2e helft was slordig aan Daalhof zijde. Hierdoor kreeg Geertruidse Boys het gevoel dat er wat te halen viel hier in Daalhof. Er waren veel kansen voor Geertruidse Boys maar gelukkig geen doelpunten. Deze fases in het Daalhof spel moeten eruit. De bal viel uit een afgeslagen uitval voor de voeten van Joas die met een volley de 2-0 binnen schoot. Daarna werd er volop gewisseld maar ook dat kwam het spel niet ten goede. Daalhof wist gelukkig de zege helemaal veilig te stellen door wederom een afstandsschot van Joas, 3-0. Compliment aan de verdediging die samen met Mylan de 0 wisten te houden.

Dit betekende de 4e overwinning op rij. Daalhof is in staat om ook als spelen ze nog niet hun beste spel, de wedstrijden te winnen. Gelukkig heeft Daalhof ook veel spelers die kunnen scoren. Wie de topscorer wordt is niet belangrijk. Ik heb het gevoel dat het allemaal nog beter kan. In de wedstrijden tegen de bovenste in de stand moet dat naar boven komen. Kortom, goed bezig maar het kan nog beter !!

Man van de wedstrijd: Danny Ritchi. Liet een positieve en volwassen mentaliteit zien en speelde een prima wedstrijd.

Quote van de dag: Voetbal is simpel , maar het moeilijkste is; simpel voetballen.