VV Daalhof – Partij 4-2 (0-2)

VV Daalhof 1

Partij 1

... (penalty)
Junus Bereklauw (intikker)
Joas van Helvert (vrije trap)
Danny Ritchi (intikker)

3 oktober 2021 14:30

D. Moerkens

3 oktober 2021 : VV Daalhof – Partij 4-2 (0-2)
Omstandigheden: 15 graden, bewolkt, harde wind en bijna gehele wedstrijd regen
Pupil van de dag : Djesley Reniers
VV Daalhof startte de wedstrijd onder zeer slechte weersomstandigheden. Desalniettemin werd fel begonnen door beide teams. Daalhof had wat goed te maken na de nederlaag van vorige week. Partij had zijn eerste wedstrijd wel gewonnen en startte vol vertrouwen. Daalhof vond maar niet zijn goede spel dat we in de voorbereiding van de competitie wel vaak zagen. Partij had een, overigens terechte, strafschop nodig om de 0-1 binnen te tikken. Dit was een klap het gezicht van Daalhof. Daalhof voetbalde tegen zichzelf en kon geen vuist maken. Onze laatste linie met Tim, Yoeri, Xander, Dean en Mahmud had de handen vol aan hun tegenstanders. Mylan moest regelmatig reddend optreden. Net voor de rust scoorde partij zelfs de 0-2. Opnieuw een klap maar nog geen knock out. Zal de wonder thee in de rust voor een ommekeer zorgen? Dit was niet het seizoensbegin zoals Daalhof zich dat had voorgesteld. De scheidsrechter leek niet geheel onpartijdig maar daar moest Daalhof niet mee bezig zijn. Dubieuze beslissingen worden toch niet teruggedraaid. In de tweede helft zagen we een ontketend Daalhof. Navarone en Tum gooiden hun lichaam in de strijd. Het duurde echter tot de 67e minuut voordat spits Jordy met een diagonaal schot de 1-2 scoorde. De trainer wisselde een paar keer en dat had meteen zijn uitwerking. Ingevallen Junus scoorde de gelijkmaker. Daalhof zette zijn beste beentje voor en ging op zoek naar de winst. Er was echter nog maar weinig tijd. De hardwerkende Boy werd net buiten het strafschopgebied ten val gebracht. Het was Joas die deze vrije trap omtoverde in een goal, 3-2. Partij was nu de teneergeslagen bokser en Danny velde het vonnis met zijn solo en goal in de laatste minuut, 4-2. Knock out voor Partij. Mooi om te zien hoe Daalhof liet zien ook met tegenslagen te kunnen omgaan. Een 0-2 achterstand binnen 25 minuten omzetten in een klinkende overwinning. Bij de volgende wedstrijden echter vanaf minuut 1 strijd leveren: dat is de les die vandaag geleerd is. Volgende week wacht Geulsche Boys. Niet onderschatten maar volle gas met goed voetbal aan deze wedstrijd beginnen.
Man van de wedstrijd: Junus Bereklauw vanwege zijn getoonde strijdlust en op sleeptouw nemen van zijn ploeg na zijn invalbeurt!
Quote van de dag: Die Raymond (reservekeeper van Daalhof) heeft de meeste kilometers gemaakt van alle spelers !! (Uitleg: hij haalde alle ballen die over de afrastering ging; en dat waren er heel veel)