17 oktober 2021 : IBC – VV Daalhof 2-4 (0-1)

I.B.C.'03 1 (zon)

VV Daalhof 1 (zon)

... (e.d.)
Boy Bastiaens (afstandschot)

5e klasse A

17 oktober 2021 14:30

T.N.L.M. Vranken

Sportpark Op de Bos
Op de Bos 55
6223ET
MAASTRICHT

Amusementswaarde: 5.9
Aantal toeschouwers: 69
Omstandigheden: 18 graden, zon, bijna geen wind. Geen entourage, open veld, alleen maar weilanden eromheen.
Dit zijn omstandigheden die het moeilijk maken om je volledig op te laden voor een wedstrijd. Een accommodatie die niks uitstraalt en een tegenstander waarbij onderschatting het grootste gevaar vormt. Ook hier moet je als ambitieuze Daalhof mee om kunnen gaan. Uitzondering op het ontbreken van sfeer was de IBC supporter die een toeter die “nostalgisch”genoemd mag worden (zie filmpje). De aanwezige toeschouwers met uiteraard de harde kern van Daalhof zagen een schouwspel met heel veel kansen en heel veel fouten. IBC had zich deze week nog versterkt met 3 exotische namen, waaronder een Frans en Italiaans sprekende Belgische Italiaan met rugnummer 7. Hij deed veel aan Ronaldo denken met zijn gebaren en toneelstukjes richting de arbiter. Wereldsterren dus op het veld van Itteren. Daalhof had zijn eigen Haaland in de gelederen. Tum schoot in de 7e minuut de bal met een snelheid van 134 km per uur via keeper en onderkant lat KEIHARD binnen, 0-1. Er volgde veel kansen voor Daalhof maar ook enkele voor IBC maar niemand wist het net te vinden. Rust.
Daalhof speelde ongelukkig maar wel met veel inzet. De 3 aankopen van IBC ( hebben ze ook een buitenlandse investeerder?) waren nog onwennig maar verbeteren wel het spelniveau. Dat bleek ook nadat IBC, niet geheel onverwacht, de 1-1 op het scorebord liet aantekenen door die beroemde nr 7. De trompettist langs het veld blies op zijn hoorn alsof zijn leven er van af hing. Daalhof kwam met moeite de klap te boven en moest veerkracht tonen. Om bij te blijven bovenin de stand moest hier gewonnen worden. Waarschijnlijk wist een van de 3 aankopen nog niet precies waar hij was beland en met welke kleur hij speelde. Uit een hoekschop kopte hij prachtig en onhoudbaar de bal in .....zijn eigen doel, 1-2. Daarna scoorde de gebroeders Bastiaens beiden nog een keer. Boy met een gekruld afstandsschot en Tum met een schot in de korte broek.....uh ik bedoel in de korte hoek (wel met een korte broek), 1-4. In de allerlaatste minuut scoorde IBC nog voor de statistieken/ des keizers baard de 2-4. Einde wedstrijd; een wedstrijd waar veel in mis ging. Als je echter ook deze wedstrijden weet te winnen dan ben je goed bezig !!
Man van de wedstrijd: Mylan. Had genoeg werk te doen en vertoonde af en toe gelijkenissen met doelman Courtois ( om bij de wereldsterren te blijven).
Quote van de dag: Direct na de wedstrijd ; “Nou, nou, nou...... probeer hier maar eens een verslag van te schrijven”! (Ik heb mijn best gedaan)

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!