SNC - VV Daalhof (4-2)

6255AW
NOORBEEK

26 sept 2021 : SNC – VV Daalhof  4-2

Omstandigheden: 20 graden, bewolkt, zachte wind, hoog gras en 1e competitiewedstrijd sinds heel lang geleden.

VV Daalhof was gewaarschuwd door de goede resultaten van SNC in de bekerwedstrijden. Toch trok men vol vertrouwen vanuit de hoofdstad van Limburg naar Noorbeek. Ook het 2e elftal speelde op hetzelfde tijdstip ( 2-3 winst uit bij RVU 3). Na een onwennige periode nam Daalhof de teugels in handen. Het was Cedric die met een schot de 0-1 inluidde. In de eerste helft volgde er nog goede kansen voor Daalhof maar helaas bleef het bij 0-1. Eerlijkheidshalve dient te worden vermeld dat ook SNC mogelijkheden kreeg. Na de rust werd er heel open gespeeld. Beide ploegen verschenen best veel voor het vijandige doel. Goals konden gewoonweg niet uitblijven en SNC sneedt soms door de Daalhof defensie als ware het gesmolten boter. Dit resulteerde in 2 goals waarbij de 2e wel erg “lucky” was. Een schot op de paal kaatste via de rug van onze doelman Mylan in de goal. Daalhof moest de rug rechten en op zoek gaan naar goals. Uit een mooie voorzet kopte onze ingevallen spits van de 3 meter lang Tum (tenminste zo lijkt het) de bal op de kruising. Joas schoot de rebound op de paal waarna opnieuw Tum, die eindelijke op de grond was geland, de bal nu wel binnetikte, 2-2.  Voor een neutrale toeschouwer was dit een hele leuke 2e helft waar veel fout ging. Deze keer viel het dubbeltje aan de juiste kant voor SNC. Voor de jeugdige lezer: een dubbeltje was de voorganger van de euro .....enfin: google maar even! Het komt erop neer dat de laatste 2 goals vielen in het voordeel van SNC. Het had ook andersom kunnen zijn. Helaas niet de gewenste start van de competitie maar hopelijk mogen we nog heel veel wedstrijden voetballen dit seizoen. Volgende week wacht Partij. Positief blijven en doen waar Daalhof goed in is. Met het geweldige thuispubliek kunnen we volgende week wat rechtzetten. Tot zondag, bent u dan van de partij ?!!!

Man van de wedstrijd: reserve doelman Raymond Croux die de dag ervoor 40 jaar was geworden (en een mega feest had) en toch op de bank kwam zitten. Chappeaux.

Quote van de dag: Hoofstad of neet, veer sind de baas vandwoag ( toeschouwer/fan van SNC )