VV Daalhof – Leonidas (Maastricht Champions Trophee)

Leonidas 1 (zon)

Danny Ritchi (schot)

15 augustus 2021 14:30

Onbekend

Eindelijk mocht het weer en het was als vanouds. Een volle kantine en een vol terras. Veel publieke belangstelling voor deze “buren” strijd. Een bijna volledig vernieuwd Daalhof tegen het een klasse hoger voetballend Leonidas. Veel spelers kennen elkaar onderling goed. De sfeer was goed, iedereen was opgetogen en hongerig naar een leuke pot bier....uhmm ik bedoel pot voetbal.
De wedstrijd begon meteen in een super hoog tempo op een iets te hoge grasmat. Het was verrassend dat Daalhof het initiatief nam in deze wedstrijd. Leonidas werd volledig overrompeld en stond als een aangeslagen bokser toe te kijken hoe Daalhof er vrolijk en vol passie op los combineerde. Sporadisch kwam Leonidas er wel uit maar creërde geen echte kansen.
In de 37e minuut was het dan toch raak. Jordy Franssen, een op het oog nette en bescheiden jongen, pikte de bal op het middenveld op en soleerde langs enkele tegenstanders. Vervolgens haalde hij keihard uit vanaf 36 meter in de bovenhoek, 1-0 ! Een ontploffing van jewelste en deze Jordy veranderde even in Zlatan Ibrahimovic. Volkomen terechte stand die kort daarna uitgebreid had kunnen worden door Tum Bastiaens en Devanyo van Deyl. Leonidas kon van geluk spreken dat het slechts 1 doelpunt tegen kreeg voor de rust.
Er leek voor Daalhof geen vuitje aan de lucht in de 2e helft. Iedereen wachte op de doelpunten van Daalhof. In een spaarzame uitval gebeurde er iets zeer opmerkelijks. De aanvaller van Leonidas leek uit het niets te vallen over het te lange gras. Hilarisch natuurlijk en eigenlijk had deze speler een gele kaart voor deze “comedy capers swalbe” moeten krijgen. De scheids floot gelukkig maar wat deed hij; hij legde de bal op de stip: penalty !!!??? Waarschijnlijk waren er net op dat moment 2 vliegen in beide ogen van de scheids gevlogen want alleen hij had dit verkeerd gezien. De VAR was nog op vakantie dus voltrok de ervaren spits van Leonidas het vonnis, 1-1. Er knakt iets bij Daalhof en vanaf dat moment kwam Leonidas pas aan het voetballen. Leonidas liep uit tot 1-3 en de wedstrijd leek gespeeld. Door een grove fout in de verdediging mocht Danny Ritchi vrij voor de keeper de 2-3 binnen schieten maar deze treffer kwam te laat.
Het was een leuke wedstrijd voor de onpartijdige toeschouwer (zoals ik?). Daalhof speelde goed, gedreven voetbal maar dient bij een mentale tegenslag ook die passie en enthousiasme te behouden. Kortom: blij dat we weer bezig zijn ! Veel succes.
NB: Binnenkort volgen er enkele interviews met alle nieuwe spelers/trainers zodat iedereen ze leert kennen.