VV DAALHOF 1 - SSA HAANRADE/SVA 1

17 november 2019 14:30

Rooy de

Opstelling

VV Daalhof - Haanrade 2-0 (1-0)
Toeschouwers: 102 ( na de rust bleven er 21 in de kantine)
Weer: Slechts 4,5 graden, windkracht 1 en droog
Amusementswaarde: 5,6

De inhaalwedstrijd werd gespeeld aangezien het veld er toen te slecht bij lag. Een wedstrijd voor de topper tegen Bemelen volgende week, ook thuis. Daalhof begon voortvarend en scoorde al in de 7e minuut. Met een mooie steekpass bracht Karel Ritchi Danny Ritchi in stelling. Danny scoorde de 1-0. Na deze goal ging het spel wat op een neer en was het soms zelfs saai. Na de rust ging Daalhof op zoek naar de 2e goal. Er werd gedisciplineerd gevoetbald en aan inzet ontbreekt het eigenlijk nooit. Het was Boy Bastiaens die de wedstrijd in het slot gooide met een mooie solo en dito schot in de rechter "winkelhaak". Het was echter nu Haanrade dat het beter van het spel kreeg. De ingevallen spits van zo'n 2,5 meter lang kreeg een open kans maar miste gelukkig, een bal tegen de lat en 100% kopkans zorgde voor het nodige gevaar. Gelukkig bleef de goal uit en werd voor het eerst deze competitie de nul gehouden, chappeaux !!
Al razende reporter beginnen de mensen je te kennen en roepen dat je van alles in het verslag moet opnemen. Zoals "de scheidsrechter was de beste man": terechte opmerking ! En noteer mij ook eens in het verslag, riep bankzitter Randy Meesters. Bij deze. Overigens zijn bankzitters ook hele belangrijke spelers: winnen en verliezen doe je met 15 man.
Een goede, belangrijke en zakelijke overwinning. Laat Bemelen nu maar komen. Wanneer Daalhof de kopjes erbij houd, gedisciplineerd blijft voetballen en eigenlijk gewoon door gaat met de reeks die ze nu neerzet dan komt het goed. Ook het altijd aanwezige talrijke thuispubliek zal hieraan meewerken. Nog 7 nachtjes slapen........