VV DAALHOF 1 - I.B.C.'03 1

I.B.C.'03 1 (zon)

... (e.d.)
... (schot)
Joas van Helvert (intikker)
Danny Ritchi (afstandschot)
Danny Ritchi (schot)
Carlo Bartels (afstandschot)

3 november 2019 14:30

R.H. Mathilda

VV Daalhof - IBC 8-1 (3-1)
Weer: windkracht 4, 14 graden, motregen

Deze wedstrijd moest simpelweg gewonnen worden in de aanloop naar de uitwedstrijd volgende week tegen de nr 2 Mechelen. Daalhof startte goed aan de wedstrijd met verzorgd en geduldig voetbal. Ten opzichte van de vorige week zat er meer lijn in het spel en was er af en toe sprake van galery play (=een manier van spelen waarbij het accent op de schoonheid van het spel ligt). Voorzichtig werd langs de lijn al zacht gezonden "wij geven voetballes". Maar daar heb je in het voetbal niks aan het gaat om de knikkers. Het duurde ( nadat wel paal en lat waren geraakt tot de 33e minuut voordat de 1-0 binnen viel. Een voorzet werd door hun goalie in eigen doel getikt. Een bevrijdende treffer want daarna ging Daalhof ook nog doeltreffender speler. Sony Schreurs schoot in de 37e minuut resoluut de 2-0 in. Er leek niets aan de hand maar uit een van de spaarzame uitvallen scoorde IBC prompt de 2-1. Net voor de rust tikt Joas van Helvert echter de 3-1 binnen na wederom een foutje van hun doelman. Rust.
Daalhof ging in de 2e helft door met het verzorgde en goede voetballen met de juiste instelling (volgens mij géén kaarten ontvangen). Waren wij nou zo goed of IBC zo slecht? Ik hoor het Louis van Gaal denken. Net na de rust werd het 4-1 door een schot van Joas van Helvert. Daalhof nam géén gas terug en bleef doorgaan. Ook Danny Ritchi scoorde met een afstandschot, de 5-1. Vervolgens was het Sonny Schreuers, Danny Ritchi en wederom met een wonderschone pegel van Carlo Bartels werd het uiteindelijk 8-1. Een degelijke, goede en positieve overwinning. Graag wil ik vermelden dat de spelers die niet op het scorebord staan even belangrijk of misschien wel belangrijker zijn dan de doelpuntenmakers. Ook deze overwinning is met de 15 spelers behaald !! Daalhof ga zo door !! Publiek, kom volgende week ook naar de hele belangrijke uitwedstrijd tegen RKMVC.